Hur man blir av med ångest på 10 minuter

Igår hade jag en emotionell dag. Och någonstans får man väl acceptera att man ibland vaknar och känner sig sprudlande, och ibland är mer bara kanske ångestfylld. Jag brukar försöka tänka att jag inte skulle ha mina extremglada sidor utan mina ledsna sidor. Kanske skulle jag det, men tanken funkar för stunden, för att hjälpa mig själv från att bli ännu mer ledsen för att jag är ledsen.

Jag tänker att jag bara har stora kontraster. När vi däremot har dessa mindre skojjiga känslor som kommer och hälsar på kan man ju försöka jobba lite med dem. Det finns nog många saker som vi kan göra som att, meditera, observera vad som känns, varför det känns, hur vi kan tänka om, hur vi vänder situationen till något positivt, att göra något kul osv. Men, vad som i princip alla dagar i veckan funkar, som alltid ger den effekten som man eftersträvar, är för mig träning. Hård jäkla träning.

Jag var gråtig när jag kom till gymmet. Kändes som jag hade så mycket inom mig. Så vad gjorde vi? Jo jag och Gustav boxades. Och det var som att varje slag släppte på trycket. Att få utlopp för energin. För se bilden över. Jag mår prima igen. Tagen kanske 10 minuter efter vi kört två ronder av att slå sönder en pilatesboll.

Jag tror att jag ibland av stress eller dylikt går in i fight or flight mode. Att bara andas då funkar kanske inte helt enkelt. Jag måste typ slåss lite. För som sagt, 10 minuter senare var jag nästan återställd.

Sen har jag börjat öva på spagat, som jag pratat om som ett mål. Känslomässiga spänningar sätter sig lätt fysiskt, och att strecha kan helt enkelt öppna upp mentalt. Därför vore det coolt att se vad som skulle hända om jag skulle klara gå ner helt. Tankern är att klara det innan vi drar till Sverige.

Bom, så mådde man 73000% bättre. Bara ett tips liksom.

  • TIPS

Gillar

Kommentarer