NYA MÅL

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 18.0px; font: 16.0px 'Helvetica Light'; color: #000000; background-color: #ffffff} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 18.0px; font: 16.0px 'Helvetica Light'; color: #000000; background-color: #ffffff; min-height: 19.0px} p.p3 {margin: 0.0px 0.0px 16.0px 0.0px; text-align: center; line-height: 18.0px; font: 16.0px 'Helvetica Light'; color: #000000; background-color: #ffffff} p.p4 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: center; line-height: 18.0px; font: 16.0px 'Helvetica Light'; color: #000000; background-color: #ffffff} span.s1 {font-kerning: none} span.s2 {font: 16.0px 'PingFang SC Light'; font-kerning: none}

Jag har länge puschat för att gå upp tidigt, och JA det är magiskt och man får 100000 gånger mer gjort. Däremot har jag slarvat med när jag lägger mig i förhållande till när jag går upp, och har trots mornar runt 05-06 lagt mig vid 23 vilket jag upplever som relativt slitigt för mig, så jag har gjort om prioriteringen. Denna gång ligger att sova 8 h ligger först, och är klockan då 23.00 vid läggdags, är det 07.00 alarmet ska sättas om möjligheten finns gällande jobb osv. Igår dock la jag mig 23, kunde inte sova och skulle nu ändå upp vid 06. Målet är också att inte komma FÖR långt ifrån 06 då om man HELT anpassar efter läggdags så blir detta i regel bara senare och senare, utan man kan till kvällen därpå då såklart lägga sig tidigare igen.


Sedan behöver folk olika mycket sömn, men att man får den sömn man behöver upplever jag är bästa healingen. Det är för att spädbarn lär sig så mycket de sover ca 17 h om dygnet, och det är så det sätter sig, vilket har fått mig att inse att man inte bara kan fylla på med jobb utan man måste även skapa fokuserad återhämtning. Även att meditera funkar SOM NI VET!


Något annat jag börjat tänka över är min kvällsrutin, och ska börja läsa i slutet av kvällen. Började läsa "Konsten om att få superkrafter" av Henrik Fexeus, igår - för utöver att detta är ett bra avslut på kvällen, så är det precis detta forskarna menar är bra för inlärning - att den efterföljande sömnen gör att det man tar in sätter sig bättre, och jag som älskar att gå upp och känna denna kreativa pump tänker ju att - WOW, smart att först läsa en sådan bok, sedan sova ordentligt, sen upp tidigt, kaffe kabam och dagen rullar. Det känns som man då ligger lite före redan innan man lägger sig.


Hur som har jag utifrån detta satt upp lite mål vilka är:

Läsa innan jag somnar
Sova minst 7 gärna 8 timmar
Gå upp så tidigt som möjligt


Någon mer som känner sig manad?

Gillar

Kommentarer