Tips på tillskott mot ångest och för hjärnans kognitiva funktioner

GUD DRÖMFRUKOST!? Jag jobbar varje dag på att skapa en grundrutin som låter mig leva och må i mitt bästa jag. Som ni vet går ju jag då ut precis när jag vaknar - sedan inne och jobbar till 10, sedan dusch och fix, och SEN brukar jag äta frukost inne och då när jag ska fortsätta jobba brukar jag känna mig lite seg. Att man liksom sitter kvar på samma plats. Nu kom jag på det mest genialiska. Det finns ju detta idyllställe där jag förut satt och plugga - igår preppade jag massa chiapudding, och sedan plockade jag med det och min dator hit. Perfekt att gå in i del 2 ad dagen utomhus - precis det jag velat men inte tänkt på att man faktiskt kan jobba utomhus.


Så frukosten består av:

Chiapudding på kokosmjölk (sådan krämig) och chiafrön
- VISSTE NI: att omega 3, som finns massor av i chiafrön, hjälper till med kognitiva funktioner. Är man deprimerad eller ångestfylld kan man behandla med en ökad dos Omega-3. Tänker att det kan vara rimligt att skriva ut här på min blogg då detta vart en stor fråga för mig - och säkert för många av er som läser.
- Äppelmos utan något socker eller sötningsmedel
- Jordnötssmör
- Hallon
- Pauluns choklad och hallon-granola

Gillar

Kommentarer