Tips på vilka meditationer jag använder

Denna fråga har jag fått nååågra gånger - vilka meditationer jag använder, och nu har jag listat best of the best! Varsågoda och säg snäääälllla vad ni tycker!

Synctuition
Detta är en app, otroligt spännande, då den är uppbyggd på "3D-Sound" och uttalar sig själva om att 25 minuter Synctuition är lika effektivt som 4 timmars djup meditation. Och detta känns man jag säga, dessa 25 minuter känns av någon anledning mycket längre än vanlig meditation. Jag vet inte varför men har ibland varit tvungen att stoppa för att kolla att det inte är något fel på ljudet som gör att de aldrig tagit slut, och just tänkt "det känns som jag suttit här i flera timmar". Men den är ball som fan, och såhär säger Synctuition själva:

"Unlike regular music or other meditation programs on the market, Synctuition stimulates the brain and uses its natural neuroplasticity to create millions of new synapses that provide for increased creativity, enhanced intuition and better decision making. This increased brain connectivity helps to keep the brain refreshed and the mind rejuvenated."


Deep Relaxation ☼ - Väldigt bra för nybörjare
Detta är den första jag började göra. Den är enkel, kortare och väldigt härlig och jag älskar ljudet i den. Man blir bokstavligen avslappnad, och jag brukar/brukade även fälla några tårar. Förmodligen släpper man på en hel del spänningar.

Stop Negative Self Talk
Denna förklarar VARFÖR vi är så kritiska mot oss själva, och jag tror kanske det hjälper folk förstå att vi inte behöver ta denna förprogrammerade mekanism hel på allvar, utan istället vända ens vanligt förekommande negativa tankar till positiva.

Positive Affirmations
Denna gillar jag verkligen. Den går helt enkelt ut på att repetera positiva affirmationer och man blir väldigt lycklig. Jag funderar på att skriva upp detta på lappar och sätta upp i hela lägenheten.

Expandera ditt medvetande ★ - min favvo, ni MÅSTE testa den hihi.
10/10. Denna är så bra. Denna meditation guidar oss genom de stadium vi passerar när vi somnar. Det är ljudvågor som får hjärnan att gå i lägre och lägre frekvens. När vi sover drömmer vi ofta, och skillnaden med drömmar är att vi sällan minns dem. Nu är poängen att vi ska observera vad som kommer. Dvs, passera stadierna UTAN att somna, och observera "drömmarna". Här finns det 2 utmaningar. Det är att inte somna och att inte tänka. Det är lite som när man håller på att somna och känner hur tankarna driftar iväg, och så tänker man på att man håller på att somna och är plötsligt vaken. DETTA är lätt hänt, att man tänker föör mycket på vad som kommer. Låt det skapas som när du sover, men håll dig vaken. Mycket av det som påverkar oss, ligger inte i vårat medvetande. Det är inte ovanligt att folk reagerar "konstigt" utan att veta varför. Händelser som påverkat oss ligger kvar som en minnesregel i vår hjärna utifrån vad vi har varit med om förut, och alla dessa minnesregler kanske vi inte vill att hjärnan ska signalera. Nu kan du möta dem, och ta ställning till vad du vill bära med dig.

Restan av Kim Nilssons Youtube-Kanal
Kim är alltså den som skapat den över, sedan har han mååånga fler som också är grymma. Spana in dem.


Gillar

Kommentarer

Emmaengstrom
Emmaengstrom,
TACK!! Nu tusan ska det testas här 🙏🏻😍
nouw.com/emmaengstrom
greta
greta,
Mreeen bäästa du! SÄg till när du testat! <33
nouw.com/greta