Två goda nyttiga hög protein paleo whole food recept från igår

Rubriken talar. Här kommer två recept från igår. Brunch och middag. OM vi ska börja gå in lite på kost, jag är ju trots allt utbildad inom detta, så ser jag det som lokalt med lokalt, hel mat oavsett animaliskt eller vegetabiliskt och sedan gott såklart. Vi människor har alltid ätit det som naturligt finns runt oss, och kan variera oss mellan frukt, grönt, och animaliskt. Vår kropp är utvecklad för att bryta ner både och. Vi har ett PH värde som bryter ner kött, och en käke som går i led vilket hjälper oss med grönsaker, likt en kanin ex. Vi kan prata mer om detta med tiden som kommer. Här är i alla fall recept nr 1.

Stek tomater (jag tog 3 st) i olivolja, (självklart kan man ta ett alternativ som tål högre upphettning men då smakar det helt enkelt inte olivolja), salta och peppra. Jag hade även över min torkade mynta jag misshandlat och lite citronmeliss från mina föräldrars land. Sedan när tomaterna är mjuka hade jag över 2 ägg, rörde runt och lät stå på lägre temperatur, med pecorino och prästost. BAM BOM KLART. Proteinrikt, mättande, och supergott.

Sedan har vi middagen. Smidigt och gott.

Upp med kyckling, fint hackad potatis, purjolök (för att jag hade den hemma och behövde ta till vara på den), olivolja, åter igen min misshandlade mynta, salt, peppar, och pecorino. BAM BOM in i ugnen, ät en morot, skär lite sallad, KLART.

Hur bra? Detta tycker jag verkligen är BRA MAT. Äter jag bra i grunden kan jag slänga till lite det ena och det andra, så som en delicatoboll med grädde och gallon som föll ner på kvällen, glaset vin därefter osv. Man ska ha kvalitet. Det tycker jag. Vad tycker ni? Jag tycker att jag aldrig haft sån bra matstruktur någonsin, som jag har nu. Äter mig helt mätt, har energi, kan absolut äta en kaka eller så vilket är kul, och mår prima.

Gillar

Kommentarer