Vegan kale pesto

Som jag utlovat till både den ena och den andre kommer nu mitt recept på grönkålspesto. Otroligt proteinberikat från både kål, frön och nötter, toucher av fina fetter. Dessa håller dig mätt och belåten och ett stort plus är att det håller blodsockret i shack.

Mitt generella mattänk är att låta välgörande energi mätta magen och ge levnadsenergi samtidigt som det skall vara njutbart. För mig är hälsa inte få kalorier. Jag bli provocerad när jag hör någon säga "Men det är så himla mycket kalorier i nötter, jag kommer bli tjock om jag äter det." Liksom vilket årtionde lever vi på? Man behöver energi, men rätt energi, och nötter kan jag lova är kvalitet nöten igenom. Hälsa kan jag skriva en hel bok om, så mer om det i ett annat inlägg.

så, ska vi fortgå till receptet? Jag tyckerdet jag.

1. Bryn två nävar nötter. Valnötter och cashewnötter.

2. Mixa från 5 stora stjälkar grönkål fint.

3. Tillsätt zesten från en citron och saften från citronen, 2 matskedar sesamolja, 2 matskedar pumpakärnsolja, 2 matskedar tahini och en skvätt vatten.

4. Därefter tillsätter du 4 soltorkade tomater, 10 oliver, nötterna, 1 hackad vitlök, salt, och eventuellt mer olja. Mixa och mixa.

As I promised to both the one and the other, here we got my recipe för kale pesto. Incredibly enriched by protein from both the kale, seeds and nuts, and touched by fine fats, wich makes you full for a longer time and keeps your blood suger balanced.

1. First you brown 2 handfuls of nuts. Walnuts and cashews.

2. Mix diverse large stalks of kale fine.

3. Add the zest of one lemon and also the juice, 2 tabelspoons sesame oil, 2 tabelspoons of pumpkin seed oil, 2 tablespoons of tahini and a splash of water.

4. There after you add 4 sundried tomatoes, 10 Olives, the nuts, one piece of garlic, salt and maybebsome mode of the oli. Mix and Done.

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229